Медијска заступљеност председничких кандидата у информативним емисијама

23. март 2017. | Београд

Истраживање које је спровела Новосадска новинарска школа, мерећи дужину прилога на РТС-у, Н1, РТВ и Пинку у главним информативним емисијама, показује колика је заступљеност председничких кандидата на телевизијама са националном фреквенцијом.

Измерена дужина изјава председничких кандидата у периоду од 9. до 20. марта 2017. говори у прилог тврдњи да је далеко најзаступљенији кандидат за председника Александар Вучић, који је истовремено и актуелни премијер. Његов „медијски простор” не иде испод 647 секунди, колико о њему извештава „Дневник” РТ Војводине, док је максимална заступљеност на „Националном дневнику” ТВ Пинк.

Време које је дато АВ само на РТ Војводина је једнако збиру времена на свим телевизијама првог следећег, по медијској заступљености, председничког кандидата Саше Јанковића са 778 секунди, док је Вук Јеремић збирно на свим телевизијама био заступљен са 409 секунди.

Бивши премијер је најзаступљенији на ТВ Пинк, са чак 11.747 секунди, што је преко 3 сата. Следећи по заступљености на ТВ Пинк је Шешељ са 65 секунди, затим Јанковић са 23 секунди и Паровић са 10 секунди. Остали кандидати на овој телевизији нису добили нити једну секунду.

На ТВ Н1 заступљеност кандидата је била прилично фер, ако се узме у обзир да је један од кандидата још увек премијер. Досадашњи премијер добио је 851 секунду, скоро дупло више од Саше Јанковића са 442 секунде. Следи Чанак са 230 секунди, Јеремић са 216 секунди, и Обрадовић 208 секунди.

На јавном сервису, односно на другом дневнику РТС, бивши премијер био је заступљен са 1438 секунди. Сви остали кандидати били су приближно равномерно заступљени са отприлике десет пута мање времена.

Веома занимљив је и податак да је у извештају РТС-а са конференције за новинаре Наташе Јеремић, супруге председничког кандидата Вука Јеремића, употребљено 218 речи, што је скоро 5 пута мање од броја речи које садржи извештај Вучићевог коментара на њену конференцију за штампу, састављеног од 1037 речи.

Медији у Србији нису слободни и заступљеност председничких кандидата на њима један је од показатеља колико је ситуација у овдашњим медијима критична. Зато је важно да 2. априла изборимо други круг, и да 16. априла победимо овај режим како бисмо градили слободну и успешну Србију.